Co warto wiedzieć o reklamie na Facebooku?

Chyba każdy przedsiębiorca zdaje już sobie sprawę z tego, jak ważna jest reklama na Facebooku. Platformy społecznościowe są doskonałym nośnikiem wszelkich działań marketingowych. Mimo tego prawidłowe wykorzystanie siły Facebooka wcale nie jest takie proste, jeśli nie wiemy, jakimi prawami rządzi się tego typu reklama.

Tworzenie kampanii reklamowych Facebook ads – co musisz wiedzieć

Kampanie reklamowe na Facebooku to właściwie temat rzeka, ale dzisiaj skupimy się na najważniejszych kwestiach. Reklama może być dobra tylko wtedy, jeśli zostanie dopracowana pod każdym względem. Zarówno samej treści, jak i grafiki czy ogólnego przekazu, który niesie.

fba1

Skuteczna forma reklamy Facebook ads to przede wszystkim taka reklama, która trafia stricte w profil naszego docelowego klienta. Jednym słowem, powinna być przygotowana w taki sposób, który bazuje na wszystkich danych dotyczących naszych klientów, które udało nam się do tej pory zdobyć . Skuteczna reklama na Facebooku to również przemyślana inwestycja, w którą nie warto wchodzić, jeśli się do tego nie przygotujemy. To nic trudnego. Wystarczy wykonać trzy zadania, by mieć gwarancję sukcesu.

Pierwszym z nich jest ustalenie celu, a mamy do wyboru na przykład: polubienie strony, aktywność przy konkretnym poście, kliknięcia transferujące do witryny. Gdy już wybierzemy nasz główny cel, to dopiero wtedy powinniśmy zastanawiać się nad dokładnym określeniem grupy odbiorców. Kolejnym krokiem jest praca nad właściwą reklamą. Tę czynność, jak i w zasadzie również poprzednie, można zlecić profesjonalnej agencji reklamowej, która pomoże też w ustaleniu optymalnego budżetu przeznaczanego na reklamy na Facebooku.

Co daje reklama na Facebooku?

Korzyści z reklam na Facebooku są dość różnorodne. To przede wszystkim wzrost rozpoznawalności marki, zwiększenie ruchu na głównej witrynie, przywiązanie klienta do marki, która staje się bardziej zapamiętywana. Nie można też nie wspomnieć o tym ilu nowych potencjalnych klientów jesteśmy w stanie w ten sposób uzyskać. W końcu Facebook to największe medium społecznościowe.

fba2

Do kogo z reklamą?

Mogłoby się wydawać, że reklama na Facebooku koniecznie musi trafiać do dużego grona odbiorców. Nic bardziej mylnego. Odpowiednio stworzona reklama może trafić prosto do tych osób, które naszych usług czy produktów po prostu potrzebują. Wszystko zależy od tego, czy bardziej zależy nam na konkretnej sprzedaży czy wolimy sięgnąć szerzej, by uzyskać wzrost świadomości marki.

Dowiedź się więcej o kampaniach facebook ads na stronie http://promotraffic.pl/kampanie-facebook-ads/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *