Czy można uchronić się przed przeziębieniem i grypą?

Każdej zimy zadajemy sobie pytanie: Jak uchronić się przed przeziębieniem i grypą? Zastanawiamy się, czy to w ogóle jest możliwe. Nie dowierzamy, jeśli ktoś nam mówi, że od lat nie przytrafiło mu się zachorować na grypę lub przeziębienie. Ba!  Że nawet nie pamięta, kiedy miał ostatnio katar. Czy wyrobienie tak dobrej odporności jest rzeczywiście możliwe? A może to tylko przechwałki?

Okazuje się, że istnieje wiele sposobów, które pomagają uchronić się przed przeziębieniem i grypą. W ramach tego artykułu przedstawimy 10 najważniejszych z nich. Są to propozycje proste, przystępne dla każdego, przetestowane i skuteczne.

fluuu1

10  zasad  – jak uniknąć przeziębienia i grypy?

 

  1. Strój adekwatny do pogody

Kompletując zimową garderobę, należy zwrócić uwagę na trzy najważniejsze elementy wchodzące w jej skład, czyli czapkę, rękawiczki i buty. Dlaczego? Odpowiedź jest oczywista. To właśnie przez głowę, dłonie i stopy dochodzi do najszybszego wychłodzenia ciała, a wychłodzony organizm jest bardziej podatny na różnego rodzaju infekcje.

zimno1

  1. Ochrona stóp przed przemoczeniem

Noszenie nieodpowiednich butów zimowych, które nie chronią dobrze przed przemoczeniem stóp to najprostsza droga do kataru i przeziębienia. Kupując nowe buty na najbliższy sezon, należy zwrócić uwagę nie tylko na to czy są odpowiednio ocieplone, ale przede wszystkim na to, czy nie będą przemakać. Ważne jest również dokładne zaimpregnowanie obuwia przed pierwszym użyciem.

  1. Odpowiednia odzież na dłuższy pobyt na mrozie

Jeżeli temperatura na zewnątrz spadła sporo poniżej zera, a nas czeka dłuższy spacer lub kilku dziesięciominutowe przebywanie na mrozie, to przed wyjściem z domu warto założyć bieliznę termiczną, która ochroni całe ciało przed wychłodzeniem.

  1. Ograniczanie przebywania w skupiskach ludzkich

W okresie grypowym należy ograniczyć przebywanie w skupiskach ludzkich. Do tego powinny się dostosować przede wszystkim osoby starsze i dzieci, czyli ci, którzy naturalnie mają mniejszą odporność.

  1. Odpowiednia dieta

W zimie należy spożywać produkty zawierające witaminę C, czyli owoce cytrusowe oraz kiszonki (np. ogórki kiszone, kapusta kiszona).

grypa2

  1. Napoje podnoszące odporność

Zalecane jest również picie dużej ilości wody z miodem i cytryną. Taki domowy, prozdrowotny napój można przygotować w dużym dzbanku dla całej rodziny. Dorośli mogą go pić bez ograniczeń, a dzieci powyżej pierwszego roku życia – w mniejszych ilościach.

  1. Domowe syropy na odporność

Osoby dorosłe mogą dodatkowo wzmacniać organizm domowymi syropami na odporność, stworzonymi na bazie cebuli, miodu, cytryny i czosnku. Smak takiej mikstury nie jest rewelacyjny, więc większość dzieci nie chce go pić. W przypadku maluchów lepiej sprawdzą się gotowe syropy dla dzieci z apteki, które mają odpowiedni skład i pyszny smak.

  1. Aktywność fizyczna jest na miarę zdrowia!

W zimie nie powinno się zapominać o aktywności fizycznej, która podnosi odporność organizmu. Może to być codzienna gimnastyka w domu lub kilkunastominutowe spacery na świeżym powietrzu.

zdrowie4

  1. Codzienna walka ze stresem

Długotrwały stres przyczynia się do znacznego obniżenia naszej odporności. Choć nie zawsze możemy go całkowicie wyeliminować z naszego życia, to warto stosować pewne praktyki, które go redukują, pozwalają się zrelaksować i zregenerować.

  1. Zabiegi poprawiające odporność

Warto korzystać również z zabiegów, które poprawiają naszą odporność, jak sauna czy krioterapia.

Opieka farmaceutyczna – leki zwiększające odporność

Skuteczność powyższych metod można jeszcze bardziej zmaksymalizować poprzez przyjmowanie leków poprawiających odporność. Należy je stosować jak najwcześniej, najlepiej już na początku września, a potem kontynuować ich przyjmowanie aż do wiosny. Zaliczamy do nich pastylki z rutyną i witaminą C, krople z witaminą D i C oraz syropy na odporność. Natomiast w momencie zauważenia pierwszych objawów przeziębienia lub grypy, należy sięgnąć po specjalistyczne leki na przeziębienie, które są dostępne w aptekach bez recepty. A kiedy należy zgłosić się do lekarza? Wtedy, gdy po 3-4 dniach domowego leczenia nie zauważamy poprawy lub gdy nasze samopoczucie się pogarsza.

źródło: http://febrisan.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *