Jak dobrać dietę na przyrost masy mięśniowej?

Celem treningu na siłowni jest nie tylko poprawa kondycji, ale również zwiększenie masy mięśniowej. Trening jest jednak tylko jednym z elementów, pozwalającym na zwiększenie obwodu mięśni. Początkujący kulturyści często zapominają o tym, jak ważne jest dobranie właściwej diety, bez której nawet najbardziej intensywny trening nie przyniesie spodziewanych rezultatów.

Odpowiedni bilans składników
9476827663_549c19597e_kDobre dobranie diety na masę powinno być poprzedzone wyliczeniem – ile białka, węglowodanów i tłuszczy powinny zawierać nasze posiłki. Dwa najważniejsze składniki niezbędne przy skutecznym treningu na masę to białko i węglowodany. Białko stanowi budulec mięśni, dzięki któremu możliwy jest ich przyrost. Jednak żaden proces w organizmie nie dojdzie do skutku, jeżeli nie dostarczymy mu energii, której źródłem są węglowodany. Odpowiednie zbilansowanie polega na właściwych proporcjach: najwięcej potrzebujemy węglowodanów, potem białka, a na samym końcu tłuszczy.

Jakość produktów
Nie oznacza to, że możemy spożywać dowolne produkty zawierające wyżej wymienione elementy – baton białkowy jest świetnym dodatkiem do diety, ale nie zastąpi filetu z kurczaka lub łososia. Wybierając produkty zawierające węglowodany złożone (ziarna, warzywa strączkowe), uchronimy się przed nadmiernym przyrostem tkanki tłuszczowej, którego głównym winowajcą są produkty zawierające wysokie stężenie cukru. Im bardziej naturalne będą posiłki przez nas spożywane, tym nasza dieta okaże się bogatsza i bardziej skuteczna.

Układ dnia i suplementacja
Pierwszy poranny posiłek powinien być bogaty w węglowodany i białko – pozwala to na szybszy „rozruch” organizmu. Najbardziej bogaty w białko powinien być zaś posiłek potreningowy. Podczas tzw. okna białkowego – w ciągu pół godziny do zakończeniu treningu – należy spożyć posiłek składający się z szybkowchłanialnego białka. Może być to jajecznica lub białko serwatkowe. Przed samym treningiem warto wziąć boostery testosteronu, dzięki którym będziemy mieć więcej siły, a organizm szybciej się zregeneruje. Właściwa suplementacja jest idealnym zwieńczeniem diety i treningu.

boostery testosteronu

Ważną zasadą jest zmniejszanie spożycia węglowodanów po godzinie 16.00. Wtedy nasz organizm spowalnia i ma większą skłonność do odkładania nadmiaru tkanki tłuszczowej. Ostatni posiłek przed snem powinien składać się głównie z białka, najlepiej wolnowchłanialnego.

Kulturystyka sklep
6005999006_78108654f9_oDobierając dietę, warto skorzystać z usług sklepów dla sportowców i kulturystów – zawierają one szeroki asortyment produktów, które pomogą nam w osiągnięciu upragnionej masy mięśniowej. Wybierając konkretne produkty, warto skupić się na naszym planie treningowym oraz wynikającym z niego planie dietetycznym. Szeroki dostęp produktów proteinowych, aminokwasów, boosterów, preparatów ziołowych i syntetycznych pozwoli nam właściwie dopiąć przygotowany przez nas bilans dietetyczny.

Jeżeli zastosujesz się do wymienionych porad oraz będziesz ciężko i wytrwale trenował, osiągniesz wymarzoną sylwetkę szybciej, niż mógłbyś się spodziewać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *