W jaki sposób działają reklamy AdWords?

Umieszczanie reklam w świecie Internetu to obecnie jeden z najbardziej efektywnych sposobów na promowanie własnej działalności gospodarczej. Ten kanał ma zdecydowaną przewagę nad tradycyjnymi sposobami pozyskiwania nowych klientów. Na jakiej zasadzie działają kampanie AdWords i co sprawia że reklamodawca może liczyć na duży zwrot z inwestycji?

google adwordsZastanawiając się nad rozpoczęciem kampanii marketingowej, w pierwszej kolejności trzeba sobie zadać kluczowe pytanie – jaki cel chce się uzyskać. Czy chodzi przede wszystkim o poszerzenie bazy potencjalnych klientów, czy może o działania stricte wizerunkowe, których efektem ma być wzrost świadomości danej marki w społeczeństwie. W zależności od obranego celu, nieco inne powinny być ścieżki prowadzonych działań.

W przypadku chęci dotarcia z ofertą firmy do konkretnych osób zainteresowanych daną tematyką, najlepsze efekty przyniesie kampania Google AdWords w sieci wyszukiwania. Działania te, w największym skrócie, polegają na umieszczaniu reklam w płatnych wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Im bardziej popularne frazy, tym koszt pojedynczej reklamy będzie większy, lecz co ważne, opłata za nią pobierana jest nie za samo wyświetlenie, a za konkretną reakcję użytkownika, czyli za przejście do witryny reklamodawcy.

Jest to jeden z najważniejszych plusów reklam tego typu – pozwala znacznie optymalizować ponoszone koszty. Ponadto, szeroka funkcjonalność platformy AdWords umożliwia stworzenie reklam dostosowanych pod konkretne grupy użytkowników, dzięki czemu zwiększa się prawdopodobieństwo przyciągnięcia nowych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *